Kolejny „wałek” finansowy w wykonaniu MISTRZÓW ZARZĄDZANIA Gminą Police, a wykryty przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Szczecinie. Sprawa dotyczy „przewalania” tysięcy złotych podczas tzw. organizacji wyborów samorządowych w 2014 roku oraz wyborów na Prezydenta RP w 2015 roku.

PRZECZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ: "Wałek na jedyne kilka tysięcy ... "

A teraz szczegóły. W okresie od 5 do 14 sierpnia 2015 roku RIO przeprowadziła doraźną kontrolę gospodarki finansowej Gminy Police - w zakresie wykorzystania dotacji przeznaczonych na tzw. przygotowanie i przeprowadzenie w/w wyborów. I „trupy” z szafy wypadły.

Po pierwsze:
Za przygotowanie 26 lokali obwodowych komisji wyborczych oraz tablic ogłoszeniowych (montaż oraz demontaż) zleceniobiorcy zapłacono odpowiednio:

- w dniu 27 listopada 2014 roku – 39.991,06 zł, zamiast 31.111,78 zł (różnica 8.879,28 złotych)
- w dniu 15 czerwca 2015 roku – 39.306,41 zł, zamiast 21.093,33zł (różnica 18.213,08 złotych)

Powyższe (w ocenie RIO) świadczy o naruszeniu ustawy o finansach publicznych.

Po drugie: 
Przy wykonaniu pozostałych zadań, rozliczeniu poniesionych wydatków z dotacji celowej podlegało ogółem 46.306,56 złotych. Jednakże do rozliczenia otrzymanej dotacji celowej Gmina Police ujęła kwotę 55.119,00 złotych. Różnicę 8.812,44 złotych przeznaczono na zadania niezwiązane z ich realizacją, co (w ocenie RIO) było niezgodne z ustawą o finansach publicznych.

Jak czytamy w raporcie RIO: „Za wskazane nieprawidłowości odpowiedzialność ponosi Burmistrz. Wymienione wyżej nieprawidłowości nie wyczerpują wszystkich negatywnych ustaleń zawartych w protokole kontroli. Część z nich nie została ujęta w niniejszym wystąpieniu pokontrolnym z uwagi na ich mniejszy ciężar gatunkowy”.

PBC